Digitale Kunst

De jeugd van tegenwoordig voelt zich tegenwoordig vogelvrij met alle digitale mogelijkheden. Ze werken op vijf schermen tegelijk en hebben een aandachtsspanne van acht seconden. Met al deze mogelijkheden voorhanden is het belangrijk om de jeugd mediawijs te maken. Mestmag.nl dook in het onderwerp en interviewde Patrick Koning en Frans Houter over de verantwoordelijkheid die leerkrachten hebben op dit vlak.

Nieuwsbrieven verzenden, remarketing op social media, websitebezoekers meten en online kaartverkoop monitoren. Deze marketingmiddelen zet jij als cultuurmarketeer waarschijnlijk regelmatig in om je publiek beter te leren kennen en te bereiken. Het gebruik van persoonsgegevens is hierbij aan de orde. De regels omtrent online privacy en het verzamelen van persoonlijke data worden echter steeds strenger. Per 25 mei 2018 treedt namelijk de nieuwe Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) in. Mestmag.nl dook in het onderwerp en deelt praktische tips om volledig compliant te zijn op 25 mei dit jaar.

“Uber is een schoolvoorbeeld van de zogenoemde platformbedrijven, dat net als zijn evenknie Airbnb parasiteert op de publieke waarde van de stad, zonder iets terug te geven.” Marleen Stikker, oprichter van de Amsterdamse Waag Society, hield in het Parool een stevig pleidooi rondom nieuwe media en technologiebedrijven. Maken bedrijven tegenwoordig echt op deze manier gebruik van een stad? Mestmag.nl zocht het uit.

Hoe ziet de kleding van de toekomst eruit? Lopen we in de toekomst allemaal met sensoren in onze kleding? De expositie Do (not) feed the makers presenteert de zoektocht naar nieuwe wearables van de tweeëntwintig winnaars van het Europese project Wear Sustain. Een interessante verzameling dromen, prototypes en producten van makers die gevoed willen worden door feedback van het publiek.