Professionele Kunsten

Nieuwsbrieven verzenden, remarketing op social media, websitebezoekers meten en online kaartverkoop monitoren. Deze marketingmiddelen zet jij als cultuurmarketeer waarschijnlijk regelmatig in om je publiek beter te leren kennen en te bereiken. Het gebruik van persoonsgegevens is hierbij aan de orde. De regels omtrent online privacy en het verzamelen van persoonlijke data worden echter steeds strenger. Per 25 mei 2018 treedt namelijk de nieuwe Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) in. Mestmag.nl dook in het onderwerp en deelt praktische tips om volledig compliant te zijn op 25 mei dit jaar.

Nadat Mabel Zwaan tijdens een concert werd lastiggevallen en dit deelde op Twitter, haakten binnen mum van tijd vier andere vrouwen uit de muziekindustrie aan en ontstond NO THANKS!. Met als doel om concertgangers en personeel sneller te laten ingrijpen als vrouwen lastig worden gevallen en het gesprek aan te gaan met poppodia om iets te doen aan de vele ongewenste intimiteiten. Mestmag.nl ging in gesprek met Mabel.

In april 2017 ontstond er bij Marianna Geraci en Liesbeth van Well het idee om het grote publiek kennis te laten maken met de statushouders uit Breda. In de stad zijn sinds 2016 zeshonderd statushouders woonachtig. Vier vluchtelingen uit Syrië en drie uit Eritrea vertellen hun persoonlijke verhaal met behulp van poëtische teksten voor de tentoonstelling Take Me To The Sea in het Stedelijk Museum Breda. Het project geeft de vluchtelingen uit Breda een stem en gezicht. Mestmag.nl ging in gesprek met zes statushouders.

Zonder opdrachtgeverschap geen florerende designsector. Maar wat is goed opdrachtgeverschap, hoe ga je als opdrachtgever en opdrachtnemer met elkaar om? Deze wereld is volop in ontwikkeling; hoe kunnen we leren van nieuwe vormen, initiatieven en ervaringen uit de designwereld? Vanuit gesprekken met de experts op dit gebied, hebben we de beste tips en tricks verzameld.