Op MEST tonen we de waarde van kunst en cultuur en laten we bijzondere en innovatieve kunst en cultuur in Brabant zien.
Documentalist Ton van der Linden schrijft over de onmisbare, maar financieel lastige positie van cultuurgebouwen.
Documentalist Ton van der Linden vraagt zich af hoe het staat met de gendergelijkheid in de beeldende kunst en de theatersector.
Sinds 24 februari wordt er op Europees grondgebied oorlog gevoerd. Wat voor impact heeft dit? En kan kunst een rol spelen?
Ton van der Linden kijkt in zijn Stemming naar Ierland, waar ze starten met een proef met het basisinkomen voor mensen in de cultuursector.
Eenzaamheid is een complex verschijnsel. Ton van der Linden zoekt in zijn Stemming uit of eenzaamheid in de cultuursector een belangrijk gegeven is.
In maart kunnen we weer stemmen voor de gemeenteraad. Wat kan de cultuursector betekenen voor een gemeente?
De toekomst, voorbij corona. Of een toekomst, met corona. In ieder geval moet de cultuursector het publiek weer terugwinnen. En hoe gaan we dat doen?
Bestaat de vrouwelijke blik in de kunst? Welke positie hadden én hebben vrouwen in de kunstwereld? Een terug-en vooruitblik op gender(on)gelijkheid.
Hoe ziet de game-industrie in Nederland eruit? En welke cross-overs met kunstdisciplines zijn er? Ton van der Linden zoekt het uit in zijn Stemming.
Hoe gaat de culturele sector om met klimaatverandering? Documentalist Ton van der Linden zet een aantal duurzame voorbeelden op een rij.
Documentalist Ton van der Linden overdenkt kunst in de openbare ruimte en haar invloed op de maatschappij in deze Stemming.
Documentalist Ton van der Linden onderzoekt in deze Stemming de verhouding tussen kunst, culturele instellingen en politieke uitingen.
Hoe is de kunstbeleving veranderd door deze coronatijd? Documentalist Ton van der Linden ging op onderzoek uit.
Grensoverschrijdend gedrag, (machts)misbruik, zwijgcultuur; het komt in alle instituties voor. Maar: hoe gaat de cultuursector ermee om?
Wat gebeurt er met het doorgeschoven cultuuraanbod als de coronabeperkingen over zijn? Documentalist Ton van der Linden buigt zich over dit vraagstuk.
Hoe ziet de toekomst van kunstonderwijs eruit? Documentalist Ton van der Linden buigt zich over dit vraagstuk in De Stemming.
Kan kunst ingezet worden om de wereld te verbeteren? Een vraag die documentalist Ton van der Linden inspireerde bij het schrijven van deze column.
In de maandelijkse column 'Stemming' schrijft Ton van der Linden, documentalist bij Kunstloc Brabant, over diversiteit en inclusie in de cultuursector
Ton van der Linden, documentalist Kunstloc Brabant, gaat in zijn maandelijkse column in op de verdeling van subsidies. Hoe pakt dit voor makers uit?
Van cancel culture tot de morele boodschappentas: Ton van der Linden, documentalist Kunstloc Brabant, schrijft erover in zijn maandelijkse column.