Op MEST tonen we de waarde van kunst en cultuur en laten we bijzondere en innovatieve kunst en cultuur in Brabant zien.
Vier Brabantse ontwerpers aan het woord over hun nieuwe werk, Milaan en internationalisering.
Jonge kunstenaars, net afgestudeerd of pas kort aan het werk, hebben een grote behoefte aan fijne atelierruimte.
Drie studenten vertellen over hun opleiding, studeren in tijden van corona, hun afstudeerproject en ambities.
Ton van der Linden kijkt in zijn Stemming naar Ierland, waar ze starten met een proef met het basisinkomen voor mensen in de cultuursector.
Illustrator Mackenzie Fincham over haar digitale animatiewerk en illustrator Saman Dezai over zijn voornamelijk analoge werk.
Hoe kun je virtual reality gebruiken om maatschappelijke verhalen te vertellen? Iris van der Meule weet daar alles van.
Enkele Brabantse ondernemende vrouwen brengen werken van talentvolle Oekraïense kunstenaars onder te aandacht en verkopen dit.
In dit signalement drie eigenzinnige makers uit ’s-Hertogenbosch: Jameszoo, Florette Dijkstra en Bram van Helden. Over onderzoek, spel en autonomie.
Hoe vinden jonge talenten de weg naar de spotlights? Het Noordbrabants Museum, Music Hub Brabant en Sarah Neutkens en Jesse Fischer aan het woord.
Lava Hijzelaar, Steffie Storms en Daniel Arthuus vertellen over hun gebruik van social media als maker. Helpt het hen aan een podium?
In dit signalement wederom drie bijzondere Brabantse makers. Over demonen, trauma en veerkracht.
TalentHub Brabant brengt organisaties en meer dan honderd makers samen. Deelnemers en betrokkenen vertellen over hun ervaring.
Peter Dictus, schrijver, theatermaker en artistiek en zakelijk leider bij productiehuis Bureau Pees, over makers en werken in opdracht.
Het project 'Kloostericonen' geeft kloosterverhalen een nieuw perspectief. Ontwerper Walter van der Velden deelt zijn ervaringen.
Het project 'Brabantse kloostericonen' geeft kloosterverhalen een nieuw perspectief. Makers Sander Neijnens en Ivo van Leeuwen delen hun verhaal.
Het project 'Brabantse kloostericonen' geeft kloosterverhalen een nieuw perspectief. Ontwerper Daria Biryukova vertelt over haar ontworpen souvenirs.
Het project ‘Brabantse Kloostericonen’ geeft kloosterverhalen nieuw perspectief. Ontwerper Marjolein Keijsper vertelt over haar ontworpen souvenirs.
Hoe leveren kunstenaars een bijdrage aan de maatschappij? Kunstloc-adviseur Atty Bax blogt over de rol van ondernemende kunstenaars in de samenleving.
Documentalist Ton van der Linden schrijft over drie Brabantse makers die werken met 'verschijnen en verdwijnen', over waar je vandaan komt en heengaat
Anthony Fiumara begon twee jaar geleden als eerste stadscomponist van Tilburg. Hij blikt terug op wat er sindsdien allemaal is gebeurd.
Pianist Rogier Telderman koos voor de studie Technische Bedrijfskunde, maar pakte daarnaast een vooropleiding aan het conservatorium in Tilburg op.
Bredase kunstenaar Noortje Haegens fotografeerde de zonsondergang tijdens de lockdown. Nu is er een tentoonstelling en een boek: Quarantaine Uitzicht.
Dirigente, fluitiste en maker Vera Hofman wandelde in augustus tweehonderd kilometer door Noord-Brabant en Limburg, onder het mom van Walk & Talk.
Breaking als jurysport op de spelen biedt exposure en kansen, maar hoe zorg je ervoor dat de ziel en het vrije karakter van breaking behouden blijft?
Hoe gaan Brabantse makers om met de crisis? Documentalist Ton van der Linden schrijft erover in zijn maandelijkse column.
Door te kijken naar hun eigen familieverhaal, onderzoeken Samuel Otte, Jip van Tatenhove en Tahné Kleijn hun individuele levensvragen.
Marieke Machado-Veekens vertelt over haar visie op kunst en cultuur.
Voor zijn nieuwe expositie Power to the models geeft Jan de fotomodellen de macht in handen.
Kunst kan je uit een dal halen. Het kan je helpen om je te uiten, als dat met woorden niet lukt.
Exposities worden afgelast en galeries sluiten hun deuren. Hoe ga je als kunstenaar te werk in tijden van crisis?
Het klinkt als een ongewone combinatie: boeren die intensief samenwerken met de creatieve sector. Toch gebeurt het, en steeds vaker.
Vanwege het coronavirus ziet afstuderen er dit jaar anders uit dan normaal. Hoe gaat dat er precies aan toe bij Brabantse academies in de kunsten?
Hoe halen Brabantse makers het beste uit hun werk op artistiek én zakelijk gebied? Drie hoofdredacteuren van magazines uit Brabant delen hun verhaal.