tijdloosheid

Liesbeth Jans schreef een blog over het verbinden van makers aan de grote maatschappelijke opgaven die mondiaal om aandacht vragen: de energietransitie, de wateropgave, leefbaarheid, voedselproductie, etc. Creativiteit is essentieel om tot vernieuwing te komen en gelukkig vindt deze gedachte steeds meer weerklank.

Meer en meer musea investeren in een jongerencollectief om zo een nieuwe, jonge doelgroep te bereiken. Met de opkomst van social media, Instagram in het bijzonder, lijkt die droom nu werkelijkheid te worden. Hoe ga je als collectief om met deze nieuwe ontwikkelingen?

De kunst- en cultuurwereld biedt een interessante aanblik voor een marktonderzoeker uit het bedrijfsleven. Het aantal voorstellingen en tentoonstellingen (aanbod) neemt toe, terwijl het publiek steeds moeilijker weg te trekken is van ‘concurrenten’. In deze blog geeft Mirjam Haak vanuit haar ervaring in het bedrijfsleven tips over hoe je de zalen nog vol krijgt.